sarasvardag

Alla inlägg den 26 september 2013

Av S - 26 september 2013 21:30

och lite varm idag med trots lindning. Avvaktar över helgen så får vi se om det ev blir veterinär.
Eftersom jag inte haft möjlighet att åka till stallet ikväll fick hon liniment på sig, inte alls det ultimata men ibland måste ta det lite mindre bra alternativet ?.

Imorgon och helgen blir det att linda och se vad som händer!

Hovis var idag och det märks att nellie börjar bli ett trotsigt sto.... Hon har alltid mer eller mindre stått still under verkningen men idag sa till och med Hovis till henne en gång. Bara med rösten men det har han aldrig behövt förut, jag fick säga till henne några ggr och till min förvåning nafsade hon tag i min arm. Det har hon aldrig gjort förut så mera stränga regler till Madame!!

Har varit lite orolig för hennes hovar då höger framgick flutit ut ända från början, men Hovis fixar och lugnar mig. Idag såg Stina och jag att vänster hov var bredare så frågade genast om det var nåt galet!
Men min Hovis är så lugn och sa att nej då, ingen fara alls och förklarade vilket jag glömt nu vad han sa. Men inget var knas och han berömmer hennes kvalité på hovarna! Skönt!

Presentation


Är en 30 årig tjej som skriver allt från vardagen till mera djupare tankar och känslor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards